Hur väl känner du ditt företag?

Affärsoptimering innebär att man periodiskt samlar in information om företaget och använder detta till att förbättra resultatet av verksamheten. Det kan röra sig om ekonomisk information, försäljning, inköp, underhåll, personal mm. Men även annan information t ex kundbeteende, kampanjer, produkter, råvaror mm. All denna information lagras och sammanställs för att sedan användas till analys av verksamheten. Resultaten kan presenteras dels i form av instrument på en instrumentbräda för daglig uppföljning av affärerna och dels som rapporter framtagna för särskilda ändamål.

De frågor man får svar på är t ex: Vilken målgrupp är rätt för mig? Vilka produkter ger bästa vinsten? Vet du vad du tjänar pengar på?

Affärsoptimering lyfter vinsten och hjälper dig att sålla bort de dåliga affärerna

Kontinuerlig uppföljning av affärerna förbättrar resultatet.

Castrix kan hjälpa dig att förbättra resultatet av dina affärer.